Mulai Sa'at Ini Berhenti Membeli Minuman Ini

Sangat Mengerikan Ini Akibatnya!!! Yuk di Share..Karna Satu Share Dari Anda Telah di Tunggu Jutaan Orang,berikut daftar - daftar nya
Penyusutan mendadak berat tubuhnya itu juga menyebabkan tak ada lagi keceriaan di muka Khairul Helmi yang ketika ini sangat terpaksa menumpang kasih adik perem­puannya di Kampung Tok Panjang, erat sini semenjak dua th lalu



Menurutnya, semenjak mulai dua th. lalu sebaik sahaja disahkan menghidap penyakit itu, selera makannya mulai berkurangan dan berat tubuhnya juga menyusut sampai kurus kering.

Makara kondisinya betul-betul menyedihkan kerana kadang-kala cuma mampu terlantar di rumah tanggapan penyakitnya itu dan sangat terpaksa dipapah oleh adiknya, Nurul Athirah, 24.

“Dulu tubuh aku pernah meraih 100 kg jadi aku dikate­gorikan berbadan besar tetapi sehat dan dapat bekerja sebagai operator kilang dekat
Perai.

vertical-align : baseline ; " “Namun semua beralih pada 2012 apabila aku disahkan menghidap diabetes yang kronik menimbulkan berat tubuh menyusut dan ketika ini hanya mampu terlantar di rumah dan dijaga oleh adik wanita saya, ” tuturnya waktu dijumpai di rumahnya di sini hari ini. Imbuhnya, mulai semenjak ibu bapanya berpisah, ibunya, Rosmah Sulaiman, 44, berkahwin lain dan sekarang ini menetap berbarengan bapa tirinya dan cuma sesekali datang menjenguk­nya di rumah. Jelas Khairul Helmi, walau duka dengan nasib yang menimpanya tetapi, beliau reda dan pasrah atas ketentuan itu.

“Kalau dapat diputar kembali waktu, aku mahu kembali sihat type dulu dan tinggalkan amalan jelek gemari minum air berkarbonat sebagai puncak penyakit ini, ” tuturnya.

Selain itu, rekannya, Mahazan Mohamad, 34, berkata, beliau tak menganggap Khairul Helmi jadi kurus tanggapan menghidap penyakit yang kronik alasannya ialah menganggap rekannya itu selama ini diet.

“Memang aku terperanjat apabila dimaklumkan yang beliau menghidap diabetes kronik kerana aku sangka beliau hanya berdiet. Apa pun aku tetaplah bakal ada di sisinya dan berikan sokongan biar beliau kembali sehat "

Comments

Popular posts from this blog

10 Obat Penghilang Bekas Luka Di Apotik Berserta Harga Terbarunya

12 Cara Mengempeskan Nanah Kerikil Secara Alami Tanpa Memencetnya

12 Obat Asam Urat Di Apotik Terbaik Yang Disarankan Oleh Dokter